Noutati
05
mar
2015
DAL Consulting lansează proiectul „Start-up 2014! O șansă de dezvoltare antreprenoriala durabila în regiunile Centru și Nord Est”

Asociația Exino București implementează proiectul cu titlul „Start-up 2014! O șansă de dezvoltare antreprenoriala durabila în regiunile Centru și Nord Est”, în parteneriat cu DAL Consulting Iași, Asociația Întreprinderilor Mici şi Mijlocii Covasna (ASIMCOV), SC Resources Development & Ideas SRL București și SC Arknet Trading Services SRL București. În cadrul proiectului se are în vedere furnizarea unor cursuri de formare în vederea dobândirii de competențe antreprenoriale, care se vor finaliza cu un proces de evaluare și certificare de către ANC.

Începând cu data de 6 februarie 2015, Asociația Exino București implementează proiectul cu titlul „Start-up 2014! O șansă de dezvoltare antreprenoriala durabila în regiunile Centru și Nord Est”, în parteneriat cu DAL Consulting Iași, Asociația Întreprinderilor Mici şi Mijlocii Covasna (ASIMCOV), SC Resources Development & Ideas SRL București și SC Arknet Trading Services SRL București.
Proiectul are o durată de 10 luni şi este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară  3 „Creșterea adaptabilității lucrătorilor și a întreprinderilor”, Domeniul major de intervenție 3.1 „Promovarea culturii antreprenoriale”. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 8.806.367 lei, din care 8.630.239,66 lei reprezintă finanțare nerambursabilă.
Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea competențelor antreprenoriale ale persoanelor care au vârsta peste 18 ani din regiunile Centru și Nord Est și subvenționarea planurilor de afaceri ale acestora în vederea creșterii ratei de ocupare, în mod sustenabil, în acord cu sectoarele identificate ca fiind competitive.
Obiectivele specifice sunt următoarele:
OS 1 – Creșterea gradului de conștientizare și promovare a atitudini pozitive față de cultura antreprenorială prin derularea unei campanii de promovare la nivelul regiunilor de dezvoltare Nord Est și Centru;
OS 2 – Implementarea unor programe de formare și servicii consiliere inovatoare în vederea încurajării antreprenoriatului și dezvoltarea culturii antreprenoriale pentru un numar de 400 de persoane interesate în dezvoltarea unor activități pe cont propriu;
OS 3 – Încurajarea și sprijinirea inițiativelor antreprenoriale prin oferirea de sprijin financiar și de consiliere în vederea dezvoltării a 40 de afaceri pe cont propriu.
 
În cadrul proiectului se are în vedere furnizarea unui program de Formare Profesională Continuă (FPC) în vederea dobândirii de competențe antreprenoriale. În regiunea Nord Est, acest lucru se va realiza pentru un numar de 200 de persoane cu vârsta de peste 18 ani ce doresc să demareze o activitate pe cont propriu. Din aceste 200 de persoane, cel puțin 100 de persoane (50%) vor fi de gen feminin, iar cel puțin 100 de persoane (50%) se vor inscrie în categoria de vârstă 18-25 de ani, înmatriculați în învățământul superior.
Cursurile de formare se vor desfășura în perioada 01.04 – 27.05.2015. Acestea presupun 40 de ore de formare (5 zile) în vederea dobândirii competențelor antreprenoriale și 8 ore de formare (1 zi) modulul de formare în egalitate de șanse și dezvoltare durabilă. Grupele vor fi formate din 25 de persoane. Cursurile de formare se vor finaliza cu un proces de evaluare și certificare de către Autoritatea Națională de Calificări.
Astfel, pentru a putea participa la cursul de formare, o persoană trebuie să aibe vârsta peste 18 ani, să fie domiciliat/reședința în unul din județele regiunii Nord Est și să prezinte o idee de afaceri (structurată sau nestructurată) în unul din domeniile:
  • Turism şi ecoturism
  • Textile şi pielărie
  • Lemn şi mobilă
  • Industrii creative 
  • Industria auto şi componente 
  • Tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor 
  • Sănătate şi produse farmaceutice
  • Energie şi management de mediu 
  • Bioeconomie (agricultură, silvicultură), biofarmaceutică şi biotehnologii 
  • Procesarea alimentelor şi a băuturilor
Pentru a afla mai multe detalii despre proiect vă rugăm să accesați site-ul beneficiarului proiectului - www.exino.ro/ 
Pentru înscrierea la cursurile de formare, vă rugăm să trimiteți pe adresa de email startup2014@dal.ro o scurtă descriere a ideii dumneavoastră de afaceri (1-2 paragrafe). Înscrierile se desfășoară în perioada 16.03 - 30.04.2015.
Candidații selectați vor trebui să completeze alte documente obligatorii impuse de POSDRU. Participarea la sesiunile de formare presupune încheierea unui contract scris între participant și furnizorul de formare, în cazul de față DAL Consulting.
 
Pentru mai multe detalii legate de înscrierea la cursuri, ne gasiti la numărul de telefon 0736.448.673 (Alexandra Paleu). 
Pentru orice alte informații suplimentare sau reclamații, vă rugăm să ne contactați la:
Președinte Asociația Exino: Răzvan Gavrilescu, razvan.gavrilescu@exino.ro, 0722.455.447
Manager de proiect: Radu Ionescu, radu.ionescu@exino.ro, 0744.668.855


Proiect confinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Investește în oameni!
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro 

 
 

PARTENERI

CBC Romania ODIMM Asociatia Profesionala a Firmelor de Consultanta si Training (AMCOR) Revista Magazinul Progresiv Raiffeisen Bank Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Iasi (AJOFM) Academia Administrativa Publica (AAP) Asociatia Consultantilor din Romania pentru Accesarea Fondurilor Europene (ACRAFE) Sim Consult Sam Ideas Fundatia Iosif Universitate Tehnica ”Gh. Asachi” Iasi